Storytelling en PR strategie

Posad wil zijn naamsbekendheid vergroten onder potentiële opdrachtgevers en de vakgemeenschap. Hiermee hielpen wij door het maken van relevante verhalen – passend bij hun missie en visie – en een PR strategie.

De verhalen die wij maakten voor Posad – een stedenbouwkundig bureau in Den Haag – zijn illustraties van hun missie & visie. Dit algemene bureauverhaal dient als kapstok. Zo bepalen we waar Posad goed in is – expertise gebieden – en waar het bureau zich in de (nabije) toekomst op wil richten.

Om te komen tot relevante verhalen is het belangrijk dat wij ons verdiepen in de doelgroep. Wij stellen niet de producten of diensten van Posad centraal, maar de toegevoegde waarde ervan voor anderen.

Dit betekent niet dat wij sec informatie bieden op basis van onderzoekrapporten, feiten en rationele argumenten. Dan maken wij het publiek geen onderdeel van het verhaal en komt de boodschap niet over. Het is van doorslaggevend belang dat wij aantrekkelijke verhalen maken door o.a. toegankelijk (soms zelfs amuserend) te schrijven en in te spelen op de emotie.

Hoe we deze verhalen bij de juiste doelgroep krijgen, maakt onderdeel uit van de PR strategie. Aan de hand van de doelstelling (vergroten naamsbekendheid) en de doelgroep bepalen we welke communicatiekanalen we inzetten en welke media we benaderen.