Storytelling en PR strategie

Posad wil zijn naamsbekendheid vergroten onder potentiële opdrachtgevers en de vakgemeenschap. Hiermee help ik door het maken van relevante verhalen – passend bij hun missie en visie – en een PR strategie.

De verhalen die ik maak voor Posad – een stedenbouwkundig bureau in Den Haag – zijn illustraties van hun missie & visie. Dit algemene bureauverhaal dient als kapstok. Zo bepalen we waar Posad goed in is – expertise gebieden – en waar het bureau zich in de (nabije) toekomst op wil richten.

Om te komen tot relevante verhalen is het belangrijk dat ik me verdiep in de doelgroep. Ik stel niet de producten of diensten van Posad centraal , maar de toegevoegde waarde ervan voor anderen.

Dit betekent niet dat ik sec informatie bied op basis van onderzoekrapporten, feiten en rationele argumenten. Dan maak ik het publiek geen onderdeel van het verhaal en komt de boodschap niet over. Het is van doorslaggevend belang dat ik aantrekkelijke verhalen maak door o.a. toegankelijk (soms zelfs amuserend) te schrijven en in te spelen op de emotie.

Hoe we deze verhalen bij de juiste doelgroep krijgen, maakt onderdeel uit van de PR strategie. Aan de hand van de doelstelling (vergroten naamsbekendheid) en de doelgroep bepalen we welke communicatiekanalen we inzetten en welke media we benaderen.